Hamilelikte Faydalı ve Zararlı Besinler

İsimli konu WH 'Anne Ve Çocuk' kategorisinde, yaralıkuş üyesi tarafından 11 Eylül 2009 tarihinde yazılmıştır. Konu Özeti: Hamilelikte Faydalı ve Zararlı Besinler. Hangi gıdalar bebek için gereklidir? Protein: Gebelikte protein gereksinimi[IMG] kansızlık olmaması için artar. Protein az alınırsa demir eksikliği... Çocuk Zihnine Faydalı Besinler Mide İçin Faydalı ve Zararlı Besinler ...

  1. Sponsorlu Bağlantılar
    Hangi gıdalar bebek için gereklidir?
    Protein: Gebelikte protein gereksinimiHamilelikte Faydalı ve Zararlı Besinler kansızlık olmaması için artar. Protein az alınırsa demir eksikliği anemisi gelişipHamilelikte Faydalı ve Zararlı Besinler düşüklere neden olabilir. Özellikle hayvansal kaynaklı protein alınmasına özen gösterilmelidir. Ancak; anne ideal kilosundan daha fazla bir kiloda hamile kaldı ise; yağ oranı düşük proteinli gıdalar tercih edilmelidir. Proteinli gıdaların pişirilme teknikleri de annenin kendisini iyi hissetmesi için önemlidir. BuğulamaHamilelikte Faydalı ve Zararlı Besinler haşlamaHamilelikte Faydalı ve Zararlı Besinler ızgara ve fırında pişirilenler tercih edilmeliHamilelikte Faydalı ve Zararlı Besinler yağda kızartmalardan kaçınılmalıdır.
    Protein İçeren Gıdalar: Kırmızı et
    Tavuk eti
    Hindi eti
    Devekuşu eti
    Balık
    Yumurta
    Peynir çeşitleri
    Kurubaklagiller
    Mantar
    Vitaminler: Bütün vitaminler anne ve bebeği için gerekli olduğu gibi özellikle;
    C vitamini: Proteinlerle birlikte alınırsa demir emilimini arttırır. Annenin hastalıklara karşı direncini yükseltir. Vücutta depolanan bir vitamin olmadığından meyva ve sebzeler aracılığı ile taze olarak alınmalıdır. Pişirme ve uzun süreli bekletmelerde ciddi kayba uğrar.
    • Turunçgiller
    • Lahana
    • Çilek
    • Domates
    • Karnabahar
    • Patates
    • Kırmızı ve yeşilbiber iyi bir C vitamini kaynağıdırlar.
    Folik asit: ‘Spina bifida’ yani sinir sistemi hastalığını önlemenin en etkili yoludur. Taze yeşil yapraklı sebzeler iyi bir folik asit kaynağıdırlarHamilelikte Faydalı ve Zararlı Besinler vitamin kaybı olmaması için iyi yıkanmış çiğ sebzeler aracılığı ile ya da buharda az pişirme tekniği ile tüketilmelidir.
    • Yeşil yapraklı sebzeler
    • Fındık
    • Yerfıstığı
    • Karnıbahar
    • Kepekli ekmek folik asit kaynağıdırlar.
    Hurma: İçerdiği vitamin deposu nedeniyle gebeler için gerekli bir meyvedir. Özellikle doğuma yakın tüketilmesi içerdiği besinlerin; Oksitosin hormon salgısını arttırması nedeniyle doğumu kolaylaşmasını sağlar.
    Yağlar:Tüketilen günlük enerjinin %30 unu oluşturan yağların;%10 unun doymuş yağlardanHamilelikte Faydalı ve Zararlı Besinler%10 unun tekli doymamış yağlardanHamilelikte Faydalı ve Zararlı Besinler%10 unun çoklu doymamış yağlardan alınması vücut için gereklidir.
    Doymuş yağlar;etHamilelikte Faydalı ve Zararlı BesinlersütyHamilelikte Faydalı ve Zararlı Besinleryumurta gibi gıdalardan da az yağlı bile olsalar alınmış olacağından ayrıca margarin ya da tereyağ tüketmeye gerek yoktur.
    Karbonhidratlar :Vücudun temel enerji ihtiyacı karbonhidratlardan sağlanır..Yani ekmek –pilav-makarna tüketimine dikkat edilmeliHamilelikte Faydalı ve Zararlı Besinlertüketilecek olan miktarlar diyetisyeniniz tarafından belirlenmelidir.Fazla kilolu hamilelerin saf karbonhidratlardan kaçınması gerekir.Kansızlık varsaHamilelikte Faydalı ve Zararlı Besinler kepekli karbonhidratlardan kaçınılmalıdır.
    Posalı (lifli) Gıdalar : Günde 40 gr lif tüketmek gebelikte kabızlık oluşumunu
    engellediği gibi kansere karşı bariyer oluşturur.Taze sebze ve meyveler lif açısından zengindir.
    Kalsiyum: Annenin kemik sağlığını koruması;bebeğin 8.hafta da başlayan diş ve kemiklerinin oluşması için kalsiyum gereksinimi önemlidir.İhtiyacınız Hamilelikte Faydalı ve Zararlı Besinlernormal ihtiyacınızızn iki katına çıkacağından tüketime özen gösterilmelidir.Kalsiyum içeren gıdalarHamilelikte Faydalı ve Zararlı Besinlerüt-yopurt-peynir-kefir dir.Yeşil yapraklı sebzelerde de az miktar da kalsiyum bulunur.
    Su : Gebelikte kabızlığın önlenmesi Hamilelikte Faydalı ve Zararlı Besinlersırt ağrılarının oluşmaması için su tüketimi çok önemlidir..Günlük su ihtiyacı ortalama 1Hamilelikte Faydalı ve Zararlı Besinler5-2 litre kadardır.
    Şeker:Enerji ve tatlı ihtiyacı için sofra şekeri yerine pekmezHamilelikte Faydalı ve Zararlı Besinlerbal gibi besinlerden faydalanmak daha yararlıdır.Saf şeker hiçbir besleyici değeri olmayan enerji kaynağıdırlar.


    Gebeler için önerilmeyen besinler:
    • Katkı maddeleri içeren gıdalar
    • Dondurulmuş yiyecekler
    • Açıkta satılan gıdalar
    • Açık süt-peynir ve çiğ etlerden yapılmış gıdalar
    • Koyu çayHamilelikte Faydalı ve Zararlı Besinler kahveHamilelikte Faydalı ve Zararlı Besinler kakao. Son araştırmalar özellikle kahvenin erken doğum riski oluşturduğu yönündedir.
    • Bitki çayları: Doktorunuz ve diyetisyeninize danışmadan tüketilmesi önerilmemektedir. Çayların içeriğindeki bazı etken maddeler sizi olumsuz etkileyebilir.
    • Tuz: Vücutta aşırı tuz tüketimi ödem oluşmasına yani şişliğe neden olacağından böbrekleriniz zarar görüp sizi hastalandırabilir.
    • Gazlı içecek ve meşrubatlar: Boş enerji kaynağı olup;annenin gereksiz kilo almasına neden olurlar.
    • İyi yıkanmamış sebze ve meyvalar: Üzerlerinde kalabilecek kimyasal atıklarHamilelikte Faydalı ve Zararlı Besinler bakterilerden dolayı zarar verebilirler
    • İyi pişmemiş etler: Gıda Zehirlenmesine neden olabilir.
    • Maydonoz: Fazla maydonoz tüketimi erken doğumu tetikleyebilir.
    Sponsorlu Bağlantılar
    11 Eylül 2009
    #1
soru sor