Lc Waikiki'nin Leyla Zana isyanı

İsimli konu WH 'Ekonomi' kategorisinde, HoLyWar üyesi tarafından 7 Kasım 2007 tarihinde yazılmıştır. Konu Özeti: Lc Waikiki'nin Leyla Zana isyanı. Markanın web sitesinin aylık ziyaretçi sayısı da 5 günde 60 binden 280 bin kişiye çıktı. Tema Mağazacılık Genel Müdür Yardımcısı Murat Mısırlı, ticari... Tıpkı Leyla Zana Yakıştırması Lc Waikiki Genç Kız Koleksiyon 2010 ...

  1. Sponsorlu Bağlantılar
    Markanın web sitesinin aylık ziyaretçi sayısı da 5 günde 60 binden 280 bin kişiye çıktı. Tema Mağazacılık Genel Müdür Yardımcısı Murat Mısırlı, ticari kaygıları olmadığını ama çirkin bir iftiraya maruz kaldıkları için çok üzüldüklerini söyledi.

    21 Ekim’de 12 askerin şehit edilmesinden 3 gün sonra ortaya çıkan ve LC Waikiki markasının ortakları arasında Leyla Zana’nın bulunduğunu iddia eden e-postalar ve fısıltı gazetesi, 10 günde binlerce kişiye ulaştı. Markanın web sitesini ayda 60 bin kişi ziyaret ederken son 5 günde bu rakam 280 bin kişiye çıktı. LC Waikiki mağazalarının sahibi Tema Mağazacılık Genel Müdür Yardımcısı Murat Mısırlı, satışlarda yüzde 10-15 gerileme yaşadıklarını belirterek, "Ticari kaygımız yok. Bunu bir şekilde atlatırız. Bizi üzen ve inciten atılan iftiranın kendisi. Gururumuz kırıldı. Böyle çirkin bir iftiraya maruz kalmak çok kötü" dedi. Türkiye’nin yüzde 25’ine ulaşan marka, yasal süreç başlattı, kısa zamanda sonuç alarak suçluların cezalandırılmasını istiyor.

    ŞÜPHELİLER KİM: Mısırlı, e-postayı ilk yazanlarla ilgili olarak şunları söyledi: "Kimlerin başlattığını kestirebilmek mümkün değil. Rakibiniz ya da eski kızgın bir çalışanınız olabilir. LC Waikiki başarılı, her anlamda perakendede en büyük marka. Başarımızı hazmedemeyen insanlar da olabilir. İlk kez iftiraya uğramıyoruz. Diğerlerinden başımız dik çıktık, ama bu en ağır olanı."

    SATIŞLAR GERİLEDİ: Toplumsal moralin düşük olduğu zamanlarda perakende sektörüne hemen yansıyan durgunluğa da dikkat çeken Mısırlı, "Toplum olarak moralimizin bozulduğu bu dönemde bütün alışveriş merkezleri, markalar ziyaretçi kaybı yaşadı. Biz de etkilendik. Satışlarımız yüzde 10-15 geriledi" dedi. 2007’nin ilk 6 ayında yüzde 47 büyüme yaşadıklarının altını çizen Mısırlı, hep büyüme yaşayan bir şirket olarak gerilemeyi yadırgadıklarını söyledi. Mısırlı, yatırımların devam edeceğini ve yıllık bazda gerileme olmayacağını belirtti.

    ÖNGÖREMEDİK: İftira e-postaların ilk olarak 25 Ekim’de ortaya çıktığını ve 26 Ekim’de savcılığa başvurarak, yasal süreci başlattıklarını belirten Mısırlı, şunları söyledi: "Bir terör saldırısının arkasından ortaya çıkan fırsatçılar toplumsal hassasiyetin doruk noktasında olduğu bir dönemde, bu kadar hassas bir konuda bizi hedef aldılar. Bu e-postaların bu kadar çok yayılıp, kamuoyu oluşturacağını tahmin etmemiştik. 10 gazeteye küçük ilan vererek, iftiralardan duyduğumuz rahatsızlığı dile getirdik. İddiaları kendimize yakıştıramadığımız için mütevazı bir açıklamayla yetinmiştik."

    Üç ortaklı şirkette Zana’nın hissesi yok

    1985 yılında Fransa’da doğan ve 10 yıl önce Tema Holding şirketlerinden Tema Mağazacılık tarafından tüm hakları satın alınarak Türk markası yapılan LC Waikiki’nin yüzde 97’si Malatyalı Küçük ve Kısacık aileleri ile Safranbolulu Dizdar ailesine ait. Yüzde 7 hissesi ise markanın Fransız yaratıcısı Georgeos Amouyal’da. Murat Mısırlı ortaklık yapısını web sitelerinden duyurduklarını, iddia edildiği gibi Leyla Zana’nın ortaklığının söz konusu olmadığını söyledi.

    Tüketici mağazalara gidip bilgi aldı

    LC Waikiki’nin bu süreçte sadece web sitesine ziyaretçi akını yaşanmadı. E-posta ve kulaktan kulağa yayılan iddialar bazı tüketicilerin mağazalara gidip bilgi almasına da sebep oldu. Murat Mısırlı, mağazalarda tatsız bir olay yaşamadıklarını belirterek, "Bizi arayıp ya da mağazalara gidip bu iddialara inanmadığını söyleyen tüketiciler de oldu. Biz halkın markasıyız, halkın bize sahip çıkmasını bekliyoruz. Bu beklentimiz karşılık buluyor da" dedi.

    Daha önce de karalama kampanyaları yapıldı

    LC Waikiki, daha önce Fransa’da onaylanan sözde Ermeni Soykırımı ile ilgili ve bunun inkarını suç sayan yasa görüşmelerinde de e-posta zincirlerinde boykot edilmesi gereken Fransız marka olarak yer almıştı. Tema Holding’in gazetelere ilan vererek markanın Türk olduğunu duyurması boykotu kırmıştı. LC Waikiki yıllar önce de irticai faaliyetlere destek veren markalar arasında gösterilmiş yine zincir e-postalar ile markaya karşı kampanyalar yürütülmüştü.

    Ortama uygun suçlama

    LC Waikiki Genel Müdür Yardımcısı Murat Mısırlı bu tür karalamaların ilk defa olmadığını Yenişafak gazetesi Ekonomi Müdürü Selçuk Geçer'e anlattı. Konjonktüre göre suçlandıklarını belirten Mısırlı, “Geçmiş dönemde de buna benzer suçlamalarla karşılaştık.Ermeni tasarısının tartışıldığı dönemde de LC Waikiki'nin tamamen bir Fransız şirketi olduğu, ona göre muhalif bazı çalışmaların yapılması yönünde bir muameleyle de karşılaştık. Oysa o günlerde LC Waikiki neredeyse tamamen Türk ortaklardan oluşuyordu. Fransız'ların payı yüzde 7 bile değildi ve hiç söz hakları yoktu” dedi.

    Mehmetçiğe 250 bin YTL

    Yılda ortalama 35 milyon civarında malı 20 milyon müşteriye sattıklarını belirten Mısırlı şunları söyledi: “2008 sonuna kadar da 265 mağazaya 700 milyon dolarlık ciroya ulaşmayı, 2020 sonunda da Avrupa'da ilk 3'e girmeyi hedefliyoruz. 2006 vergi sıralamasında Türkiye'de 47, İstanbul'da da 34'üncü sıradayız. Bu durumu daha da ilerletmeyi planlıyoruz. Biz vergi sonrası net kârın yüzde 10'unu ihtiyaç sahiplerine ulaştırıyoruz. 2007 ramazan ayında 60 binden fazla çocuğu giydirdik. Ayrıca 2007 Ekim ayında Mehmetçik Vakfı'na 250 bin YTL. yardımda bulunduk. Bu rakamlar pekçok büyük ölçekli firmanın yıllık cirosuna tekabül ediyor. Tüm bunları yapan bir şirket olarak bu tarz bir karalama kampanyasıyla karşı karşıya kalması son derece üzücü.”

    Bu dava örnek olmalı

    INTERNET’te işlenen suçlarla ilgili yasaların henüz çok yeni ve suçluların yakalanmasının zor olduğunu anlatan Murat Mısırlı "Internet kafeler titizlikle ele alınmalı. Ahlák dışı ve çirkin saldırılar internet üzerinden bu kadar kolay yürütülememeli. Internette bir boşluk var ve sorumsuzluk çok büyük zararlara sebep oluyor. Bizim davamız örnek teşkil etmeli ve caydırıcı olmalı" şeklinde konuştu.

    Danone, Türkiye’deki en büyük karalama kampanyası olmuştu

    "DANONE ürünleri çocukların zihinsel ve bedensel gelişimini olumsuz yönde etkileyen maddeler içeriyor" gibi asılsız iddiaların yer aldığı e-postalar, 6.3 milyon insana ulaşarak Türkiye’de bugüne kadar internetten yapılmış en büyük karalama kampanyası olmuştu. 100 milyon YTL’lik çocuklara yönelik süt ve süt ürünleri pazarı yüzde 26 küçülürken, e-postayı yayan şüphelilerin IP numaraları tespit edilmişti. London School of Economics’den bir profesör de konuyu ders olarak okutmak için şirkete teklif götürmüştü.
    Sponsorlu Bağlantılar
    7 Kasım 2007
    #1
  2. bizde gelmiyorduk ama leyla zana sahibi diye ,bu açıklamadan sonra geliriz artık.
    16 Eylül 2010
    #2
  3. ben izmiden tekin sokagımıza bir şübesi açılan Lc waikiki yi yürekten destekliyor ve böyle bir şerefsizligi yapmıcagına sonsuz güveniyorum çok kaliteli ve ucuz ürünlerini bize sunan bu magzaya teşekürlerimi bildirir başarılarının devamını dileriz kahrolsun pkk ve yandaşları siz porotosto etmek istiyorsanız istiklal marşını bile dogrudürüs okumasını bilmeyen sözde Atatük çü pkk yandaşı chp yi porotosto edin .
    19 Eylül 2010
    #3
  4. bende almıyorrdum bu haberı duyduktan sonra cunku benım abım tuncelıde 5sene dagda bu kpoklerın yuzunden gorev yaptı bu gunlerı unutmuyoruz leyla zana ortagı oldugunu duyunca almadı bı daha lcw ve olanlarıda yemınle attım yırttım bı fakıre bıle vermek gecmedı eger ırtagı ıse o ınsan paramı helal etmıyorum ama bu yazıdan sonra bırazda olsa rahatladım umarım yoktur bole bıse
    26 Ekim 2010
    #4
  5. merhabalar bizde lcw giyinenlerdendik bu haberi duyana kadargercekten çok kaliteli ve uygum fiyatılarıyla bizim gibi orta halli aileleri için kaçınılmaz birşeydi umarım iftiradır iftira atanlarda allah cezalarını verir ama gerçekse ve tepkilerden dolayı tema mağazacılık müdürü haberi yalanladıysa inşallah cezasını bulur ve sürümsürüm sürünür inşallah
    7 Kasım 2010
    #5
  6. sahipleri ister türk ister kürt olsun yeterki vatan haini olmasın türkiye hepimizin
    17 Kasım 2010
    #6
  7. ben 19 yaşında bir kızım.küçüklüğümde pahalı ve herkesin kolay ulaşamadığı bir markaydı ancak şuan durum farklı hem ucuz hem kaliteli.bu konuda asla taviz vereceklerine inanmıyorum.hep olduğu gibi iyi olan her durumun üstüne gidildi ve yalan yanlış söylemler aldı başını gitti.leyla zana ve pkk yandaşları diğer meclis üyelerini her yerde görmeye malesef şaşmamalı... ancak lc waikiki gibi kurumsal kaliteli güvenilir bir şirketin bu duruma asla tahammülü yoktur ve olmayacaktır.bu tür karalamalar karşısında hakkını hukuken arıyacağına eminim.saygılar..
    29 Ocak 2012
    #7
soru sor