Mucize kış meyveleri

İsimli konu WH 'Sağlık' kategorisinde, breakerturk üyesi tarafından 18 Şubat 2008 tarihinde yazılmıştır. Konu Özeti: Mucize kış meyveleri. Kış meyve ve sebzeleri belki yaz kadar çeşitli değil ama çok yararlı. Meyve ve sebze çeşitliliği kışın yaza göre daha kısıtlı görünür. Ancak kış... Mucize kış meyveleri Kış Meyveleri Ve Sebzeleri Nelerdir? ...

  1. Kış meyve ve sebzeleri belki yaz kadar çeşitli değil ama çok yararlı.

    Meyve ve sebze çeşitliliği kışın yaza göre daha kısıtlı görünür. Ancak kış aylarında tükettiğimiz meyve sebzeler de çok yararlı olup hastalıklara karşı koruyucudur.

    Yaz aylarında her şey taze ve hazırken meyve ve sebze tüketmek daha kolaydır. Peki kışın ne yapılması gerekir?
    Kış aylarında grip, soğuk algınlığı gibi hastalıklarda artış olur. Ancak C vitamini, bu hastalıklara karşı bağışıklık sistemini güçlendirir. Doğa, bu dengeye uygun bir şekilde kış aylarında bize mandalina, portakal, greyfurt, kivi gibi C vitamini kaynaklarını sunar. Yaz aylarında ise hava sıcak olduğundan ve vücudun daha fazla suya ihtiyacı olduğundan kavun, karpuz, üzüm gibi su oranı yüksek meyveler ön plandadır. Bu sebeple her mevsim için dengeli ve yeterli beslenmek mevsim sebze ve meyvelerini tüketmek ile yakından ilgilidir.

    Her gün 3 – 4 porsiyon meyve tüketmeye özen gösterin. Kış aylarında sıklıkla tüketilen meyvelerin bir porsiyon miktarları aşağıdaki gibidir;

    Portakal 1 adet
    Mandalina 2 adet
    Elma 1 adet
    Muz yarım adet
    Greyfurt yarım adet
    Kivi 1 adet
    Nar yarım adet
    Armut 1 adet
    Kuru kayısı 3 - 4 adet
    Kuru üzüm 2 çorba kaşığı
    Kuru incir 1 adet

    Narın sayısız faydaları

    Seçeneklerden birisi kurutulmuş meyveler olabilir. Taze meyveler gibi kurutulmuş meyveler de posa, A ve C vitamini, potasyum ve folat içerir. Porsiyon başına, kurutulmuş meyeler daha fazla kalori içerirler çünkü suyu uçtuğu için kuru madde miktarı ve kalorisi de artar. Ama kış için güzel bir seçenek olabilirler. Kurutulmuş meyveleri taşıması kolaydır. Salatalara eklenebilir, pasta hamurlarına eklenebilirler veya hergün yenen mısır gevreğinize ekleyebilirsiniz.

    Narın tane sayısı gibi yararları da o kadar çok ki! İşte bu nedenle de artık insanlar nara karşı gecikmiş önemi veriyorlar. Nar, vitamin ve mineral deposu olduğu gibi antioksidan özellik de göstermekte. Ayrıca nar, kış aylarında bağışıklık sistemini de güçlendirdiği için gribe karşı koruyucu olarak tüketilmesi gerekli olan bir meyvedir. Nar içerdiği yararlı maddelerle kolesterolü düşürüyor, kalp sağlığını koruyor ve antioksidan içeriğinin gücüyle de kansere karşı koruyucu etki yaratıyor. Son günlerde artan sayıda araştırmalar, cilt ve prostat kanserine karşı narın koruyucu etki yarattığını gösteriyor. Narla ilgili kan yapar, idrar söktürür, enerji verir ve tansiyon düşürür gibi ifadelere rastlamak mümkün.

    Günde bir elma yemek şart
    Nar, C vitamini, potasyum ve demirden zengin bir meyvedir. 100 mililitre nar suyu, 100 mililitre kırmızı şaraba veya 100 mililitre yeşil çaya göre 2 - 3 kat daha fazla antioksidan kapasite gösterir. Bu narın sahip olduğu yüksek polifenol içeriğinden kaynaklanmaktadır. Narın besin değerlerine bakılacak olursa; 100 gramında:

    Enerji 68 kcal
    Posa 0,6 g
    Demir 0,3 mg
    Kalsiyum 3 mg
    Potasyum 259 mg
    Selenyum 0,6 mcg
    C vitamini 6,1 mg

    Günde bir elmanın doktoru evden uzak tuttuğu söylenir hep, bu söylem aslında yabana atılır bir şey değil. Sert orta boy soyulmamış bir elma yiyerek hem keyif alın hem de dört gram posayı sadece 70 - 80 kaloride vücudunuza vermiş olun. Bu yalnızca yetişkinlere önerilen posanın yüzde 15’i. Elmanın çözünen posası yağ asitlerine bağlanarak, kan kolestrol seviyesini düşürmeye yardımcıdır. Çözünmeyen posası ise bağırsak sisteminden atıkların daha hızlı geçişine kolaylık sağlıyor.

    Lahanagilleri bol tüketin
    Elmanın yararları bu kadarla da bitmiyor. Elmanın özellikle kabuğu kuarsetin ile yüklüdür. Bu güçlü bir antioksidanttır. Bu antioksidant kanser hücrelerinin büyümesini ve dağılmasını azaltmaktadır. Ayrıca kan damarlarını yağ depositlerinden koruyarak kalp sağlığına da yardımcı olur. Elma suyundaki tanenler diş etlerinizin sağlıklı bir şekilde korunmasına yardımcıdır. Kabuğun diğer bir yararı da birçok aromanın kabuk hücrelerinde bulunmasıdır. 100 gram elmanın vücuttaki antioksidan aktivitesi 1500 miligram C vitaminine eşittir.

    Brokoli, brüksel lahanası aynı tarz bitki familyasından gelir, lahanagillerdendir. Bu aile içinde tere, kıvırcık lahana, şalgam, karnabahar, brokoli, turp yer alır. Bu besinler betakaroten,(A vitamin öncüsü) C vitamini ve çeşitli kalsiyum miktarları, demir, folat ve fitonitrojenler içerirler. Bu bileşikler, kanserle mücadelede yardımcıdır. Ayrıca isotiyosanatları ve posayı da içerirler.

    Dilara Koçak / Milliyet
    18 Şubat 2008
    #1
  2. hımmmm....
    t$k.................
    18 Şubat 2008
    #2
  3. Teşekkürler
    18 Şubat 2008
    #3
soru sor