Sağlıklı kalbin 10 anahtarı

İsimli konu WH 'Kalp Sağlığı' kategorisinde, ▫нαтαsιż¢ üyesi tarafından 5 Nisan 2011 tarihinde yazılmıştır. Konu Özeti: Sağlıklı kalbin 10 anahtarı. Sağlıklı kalbe giden 10 yol ABD’nin Michigan Eyaleti’nde bulunan Wayne State Üniversitesi kalp ve damar sağlığını korumak için yapılması gerekenleri... Egzersiz ve kalbin altın anahtarı Sağlıklı kalbin püf noktaları ...

  1. Sponsorlu Bağlantılar
    Sağlıklı kalbe giden 10 yol ABD’nin Michigan Eyaleti’nde bulunan Wayne State Üniversitesi kalp ve damar sağlığını korumak için yapılması gerekenleri listeledi



    Araştırmayı yöneten Profesör Nancy Trygar Artinian kalp ve damar sağlığı için beslenmeye dikkat edilmesi gerektiğini belirtti.
    1- İşlenmiş değil tahıllı yiyin
    Kepekli un, esmer pirinç, yulaf ezmesi gibi tam tahıllı besinler, kalp dostu olarak listede ilk sırada yer alıyor. Bu ürünler düşük kalorileri sayesinde daha fazla doygunluk hissi veriyor.
    2- Omega-3 kalbi koruyor
    Somon ve ton balığı gibi yağlı balıklar içerdikleri omega-3 yağ asitleriyle, kalp hastalıklarına karşı koruyucu ve kan basıncını dengeleyici bir işlev görüyorlar. Prof. Artinian, “Haftada en az 3 buçuk porsiyon yağlı balık, kalbin tıpkı yağlanan bir makine gibi rahat çalışmasını sağlıyor” dedi.
    3- Düzenli kolesterol testi yaptırın
    Vücudun her zaman bir belirti göstermeyeceğini unutmayarak 20 ve üstü yaş grubunun her 5 yılda bir kolesterol testi yaptırması tavsiye ediliyor.
    4- Aşırı kırmızı et tüketmeyin
    Sağlıklı bir beslenme programında, günde 3 köfte büyüklüğünde yağsız pişirilmiş kırmızı etten daha fazlasının yer almaması gerektiğini belirten Profesör Artinian, et yağlıysa dana fileto yerine tavuk tercih edilmesini önerdi.
    5- Hareket edin
    Günde en az 30 dakika kalp atışlarını hızlandıran tempolu bir yürüyüş veya koşu gibi egzersizler, kalp hastalıklarına karşı hayat boyu kalkan oluyor.
    6- Ambalajları okumadan satın almayın
    Satın alınan ürünlerin üzerinde yazan değerleri okumak, bilinçsizce alınabilecek fazla kalori veya doymuş yağı engelliyor.
    7- Karbonhidratı dengede tutun
    Tam tahıl grubundan olmayan sağlıksız karbonhidrat alımı, obezite, fiziksel yavaşlık gibi kalbe baskı yapacak hastalıklara davetiye.
    8- Şekere dikkat
    Şekerli gıdalarla vücuda giren kalorinin, kadınlarda günlük 100 ve erkeklerde günlük 150’yi geçmemesi gerektiği belirtildi.
    9- Tuzu azaltın
    Günlük tuz tüketiminin yarım çay kaşığından fazla olmaması gerekiyor.
    10- Meyve-sebzeden vazgeçmeyin
    Wayne Üniversitesi, günde en az 4 buçuk porsiyon meyve sebze tüketmenin kalp sağlığına olumlu etkiler yapacağını açıkladı



    Sponsorlu Bağlantılar
    5 Nisan 2011
    #1
soru sor