Trafik işaretlerinin rengleri neden farklıdır?

İsimli konu WH 'Soru Cevap' kategorisinde, Misafir üyesi tarafından 6 Ekim 2010 tarihinde yazılmıştır. Konu Özeti: Trafik işaretlerinin rengleri neden farklıdır?. trafik işaretlerinin rengleri neden farklıdır? :-) trafik işaretlerinin ingilizce yazılışları Trafik levhalarının şekli neden farklıdır? ...

  1. Sponsorlu Bağlantılar
    trafik işaretlerinin rengleri neden farklıdır? Trafik işaretlerinin rengleri neden farklıdır?
    Sponsorlu Bağlantılar
    6 Ekim 2010
    #1
  2. allah rızası için her sitede baktım bulamadımmmm ya buraya da belki wardır dıe uye oldum ama buradada yokmuş [kahretsin]:agla:[sigara]
    20 Ekim 2010
    #2
  3. [​IMG]Trafik ışıkları uygulaması, önceleri demiryollarının trenleri kontrol için
    uyguladığı sinyaller örnek alınarak başlamıştır. Demiryolları idaresi kırmızı
    rengi ‘dur’ sinyali olarak seçmişti. Kırmızı renk kan rengi olduğundan asırlar boyu tehlikenin ve ölümün simgesi olarak görülmüştür. Demiryollarının faaliyete geçtiği 1830′lu yıllarda ‘ikaz’ ışığının rengi yeşil, ‘geç’ ışığının ise beyazdı.
    Bir süre sonra beyaz sinyal problem yaratmaya başladı çünkü beyaz renkli ‘geç’ sinyali
    diğer sokak lambaları ile karıştırılabiliyordu. Ama daha da kötüsü ‘dur’
    işaretlerine konulan kırmızı mercekler yerlerinden düşünce ışık beyazlaşıyor,
    ‘geç’ sinyali olarak algılanıyor ve kazalara neden olabiliyordu.
    Sonunda demiryolcular kırmızıyı ‘dur’, yeşili ‘geç’ sarı rengi de ‘ikaz’ sinyali
    olarak kullanmaya başladılar. Bilindiği gibi sarı, renk spektrumu içinde en göz
    alıcı renktir. Böylece makinist bir sinyalin bulunması gereken yerde beyaz ışığı
    görürse, bir şeylerin yanlış olduğunu anlıyor ve tedbir alıyordu.
    Karayollarına gelince, yollarda sadece atların ve at arabalarının bulunduğu
    tarihlerde bile dünyanın büyük şehirlerinde trafik büyük bir sorundu. İlk trafik lambası
    otomobillerin ortaya çıkmasından çok önce 1868′de Londra’da kullanıldı. Gazla
    yakılan ve bir eksen etrafında döndürülebilen kırmızı ve yeşil lambalar bir yıl
    sonra patlayıp, kendilerini çeviren polisi de yaralayınca bu uygulama da ortadan
    kaldırıldı.
    Öte yandan otomobillerin ortaya çıkması ve şehirlerde dolaşmaya
    başlamalarıyla birlikte durumdaha da kötüleşti. Çeşitli şehirlerde değişik
    uygulamalar denendi. Demiryollarındaki uygulama örnek alındı ama
    demiryollarında birbirine paralel iki hat vardı. Bu sistem iki yolun kesiştiği
    kavşaklarda işe yaramıyordu.
    Sonunda günümüzdekilere benzeyen ilk elektrikli otomatik trafik lambasını,
    ilkokul mezunu ve ABD’deki Cleveland’da otomobil sahibi ilk siyah olan Garrett
    Morgan geliştirdi. 1914′de ilk denemelerine başlayan Morgan 1923′de de bunun
    patentini aldı. Morgan 1963′de ölümünden biraz önce patentini 40 bin dolara
    General Electric’e sattı.
    Morgan’ın lambaları demiryollarına benzer şekilde bir "T" üzerinde kırmızı ve
    yeşil iki lambadan ibaretti. Çok geçmeden ikaz anlamında sarı lamba da ilave
    edilerek, uygulama bütün dünyaya hızla yayıldı.
    Aradan geçen yıllara rağmen sarı renk hala ‘ikaz’ anlamında kullanılıyor ama günümüzde
    sürücüler onu ‘geç’ sinyali olarak algılıyorlar.
    20 Ekim 2010
    #3
  4. Trafik işaretlerinin renklerinin anlamları; Tehlike işaretleri, genel olarak beyaz zemin rengi üzerinde kırmızı bir çerçeve ve siyah sembollerden oluşan üçgen levhalardır.Trafik tanzim İşaretlerinde TT-1 nolu Yol Ver ve TT-2 nolu Dur dışındaki tüm işaret levhaları daire şeklindedir. Bu işaretler, mecburiyet gösteren işaretler hariç genellikle beyaz zemin üzerinde kırmızı bir çerçeve ve siyah bir sembolden oluşur.

    Mecburiyet gösteren işaretler ise genel olarak mavi zemin üzerinde ok ve sembollerden ibarettir. TT-1 nolu Yol Ver işareti, beyaz zeminli ve kırmızı çerçeveli eşkenar üçgen bir levha olup, levha üzerinde herhangi bir sembol bulunmaz.Üçgenin tepe noktası aşağıya gelecek şekilde kullanılır.
    TT-2 nolu Dur işareti, kırmızı zemin rengi üzerinde beyaz harflerle yazılmış Dur yazısına sahip olup sekizgen şekillidir.Standart bilgi işaretleri, genel olarak mavi zeminli dörtgen levhalar üzerinde oluşturulan beyaz zeminli ikinci bölümler ve siyah sembollerden ibarettirler.

    Durma ve Park Etme İşaretlerinden P-1 ve P-2 nolu işaret levhaları daire şeklindedir. Bu işaretler mavi zemin üzerinde kırmızı bir çerçeve ve yasaklama gösteren kırmızı bir banttan oluşur. P-3a,b,c,d,e nolu işaret levhaları ise mavi zeminli dörtgen levhalar üzerinde beyaz sembollerden ibarettir.
    Karayolları Genel Müdürlüğünün bakım ağına dahil devlet ve il yollarında mavi zeminli, otoyollarda yeşil zeminli levhalar kullanılır. Bu levhalar üzerindeki harf, rakam ve bordürler belirtilen zemin rengi üzerinde beyaz renkle gösterilir.
    28 Mart 2012
    #4
soru sor